Какво ми дава и какво ми взема Интернет

Ученикът Петър Цветомиров Йорданов от X a клас на Професионална гимназия по аграрни технологии „Цанко Церковски” Павликени, с ментор Иван Иванов– старши учител по български език и литература, спечели Националния конкурса за есе на тема: „Какво ми дава и какво ми взема Интернет“, организиран от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията
 
Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов награди най-добрите ученически есета в конкурса на тема: „Какво ми дава и какво ми взема Интернет“. Победител e Петър Йорданов от Професионална гимназия по аграрни технологии „Цанко Церковски” Павликени.

Церемонията по награждаване се състоя на 17 декември 2015 г. от 12.00 ч. в Мраморното фоайе на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Конкурсът за ученическо есе е част от поредицата събития, посветени на 150-годишнината от създаването на Международния съюз по далекосъобщения и 135 години от членството на България в него.

„Вие показахте, че ясно разбирате границата между реалното и виртуалното и уверено се справяте с предизвикателствата на света, в който живеем“. Това каза по време на церемонията заместник-министър Валери Борисов. „Когато ние, организаторите на този конкурс бяхме деца, нашите родители ни предупреждаваха да внимаваме при пресичане на улицата и да не разговаряме с непознати. Днес, същите правила важат не само извън дома, но и в световната компютърна мрежа. Радвам се, че участниците в конкурса отлично познават плюсовете и минусите на този електронен свят и са готови да получат най-доброто от него“, допълни г-н Борисов. Той припомни основните правила за безопасно ползване на общото цифрово пространство.

А ето какво казва в есето си и победителят в конкурса Петър Йорданов:„Много малко книги съм чел. Просто романите, които четат моите връстници, не ме интересуват. Напоследък си поръчвам по интернет книги, свързани с програмирането. И се сещам за думите на Плутарх: „Стойността на образованието се измерва не по броя на прочетените книги, а по употребата им”. Защо го казвам? Не за да се защитавам, а защото ми омръзна да чувам как чрез заниманията си с компютъра затъпяваме, а четенето на книги развива въображението. Ще се съглася с това, ако ми се отговори на няколко въпроса. Често посещавам градската библиотека и се впечатлявам от това, че повечето читатели търсят любовни романи, а моите връстници се интересуват от вампири, зомбита и книги от типа на „50 нюанса сиво”. Как те развиват своето въображение? Не е ли това бягство от действителността? Същите тези хора са всяка вечер пред телевизора и гледат турски и индийски сериали. Не се ли потапят в един нереален свят само защото не харесват и не могат да променят своя?

Преди три години аз щях да „потъна”, но се научих да „плувам”. Мама постоянно ми повтаряше, че ако имам някаква слабост или страх, трябва да ги преборя и да ги превърна в най-силните страни на своя характер. Днес комютърът и интернет мрежата са средство за постигане на моята мечта – да стана софтуерен инженер. Уорън Бенис казва:„Да поемете отговорност за своето образование е част от това да поемете отговорност за своя собствен живот – задължително условие за изграждането на една цялостна личност. “ Аз поех тази отговорност.

Не смятам, че интернет ми взе нещо.Той ми даде един нов свят, където ме чакат всички отговори.”

Всеки от участниците получи благодарствено писмо от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и брошура с изображения на пощенски марки, отпечатани по повод 150-годишнината от създаването на Международния съюз по далекосъобщения, а победителят – таблет.

Писмо от Заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Есето на Петър Йорданов

Ученици от Павликени, Казанлък и Попица получиха награди за най-добри есета в конкурс на МТИТС – новина от сайта на „Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията“.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *